Este cunoscut faptul ca un pahar de vin rosu pe zi reduce riscul aparitiei bolilor cardiovasculare.

|
Cardiologul Gerald Pohost de la Universitatea din California de Sud (SUA) recomandă pacienţilor săi să consume cate un pahar de vin roşu sau cate un pahar de suc de struguri pe zi. Multe din calitatile vinului roşu au fost descoperite datorită francezilor, recunoscuti ca fiind mari consumatori de vin şi de alimente grase. Se stie deja ca incidenta bolilor cardiovasculare în Franţa este destul de scăzuta.
.

Vinul, consumat in timpul meselor, impiedica depunerile de grasimi pe peretii arterelor. Vinul rosu are un bogat continut in antioxidanti ce au un rol important in dizolvarea grasimilor.
|
|
Conform unui studiu publicat de revista "New England Journal of Medicine", mici cantitati de alcool, de orice tip, reduc riscul bolilor cardio-vasculare la o treime.
Studiile efectuate au aratat ca un pahar de vin, bere sau wisky, consumate zilnic, au un efect pozitiv asupra sanatatii. Totusi, in cantitati mari, efectul nu mai este pozitiv.
Gerald Pohost reaminteşte că cea mai bună metoda profilactica pentru inima nu este alcoolul, ci pastarea unei greutati corporale in limite normale, precum si exercitiile fizice.
Nu toate persoanele pot beneficia insa de efectele benefice ale alcoolului. Este interzis consumul de alcool la femeile gravide, la persoanelor cu boli hepatice, sau ulcer. De asemenea, este interzisa o astfel de terapie persoanelor dependente de alcool.
Nu in cele din urma, consumul de vin este interzis si persoanelor de sex feminin, cu varste peste 60 de ani deoarece, peste aceasta varsta, riscul de cancer la san creste cu 7% in cazul consumului de alcool. In plus, la femei, riscul aparitiei bolilor cardiovasculare scade peste 60 de ani.

|
|